تمرينات ضربدر زدن در هندبال

هندبال ، فيلم آموزش هندبال،آموزش تكنيك هاي هندبال ، كتاب آموزش هندبال، دانلود آموزش هندبال،آموزش حرفه اي هندبال

تمرينات ضربدر زدن در هندبال

تمرينات ضربدر زدن در هندبالضربدر زدن
ضربدر زدن سيستمي است كه بازيكنان مهاجم در مقابل يك سيستم دفاعي كاملا به عقب كشيده شده به كار گرفته مي شود . در اين روش بازيكنان مهاجم فضاهاي حركتي خود را تعويض مي كنند تا بدين وسيله بازيكنان مدافع را با حركات سريع خود مشغول ساخته و همه ي آن ها را در ميانه خط دفاعي متمركز سازند .

 

بازكردن فضا هاي حركتي : به وسيله دويدن هاي ممتد فضاهاي حركتي بزرگتر مي شوند . در مقابل سيستم دفاعي به عقب كشيده ، بازيكن صاحب توپ بايد با قدرت ، عمل دورخيز دادن دست را انجام داده ( مي خواهد توپ را به دروازه پرتاب كند ) ، تا بدين ترتيب خود را خطرناك جلوه دهد . اين عمل او باعث مي شود ، بازيكن مدافع به بيرون بيايد و در اين حالت مي توان به خوبي از او عبور كرده و توپ را به دروازه پرتاب كرد ( شكل 109 ) .
تنگ كردن فضاهاي حركتي در ميانه خط دفاعي : حمله كامل در اين روش به وسيله سه تا پنج بار ضربدر زدن در جلوي خط پرتاب آزاد سرعت داده مي شود و پرتاب به دروازه را از دور مهبا مي سازد . در اينجا مهم است كه بازيكنان چپ دست از راست و بازيكنان راست دست از چپ شروع به دويدن كنند ( شكل 110 ) .

تمرينات ضربدر زدن
دو گروه بازيكن پشت خط پرتاب آزاد مي ايستد و با استفاده از توپ ضربدر مي زنند . وقتي كه بر مسير هاي دو و توپ تسلط پيدا شد يك توپ ديگر نيز به كار گرفته مي شود ( هندبال شكل 111) .
تيم مهاجم با سيستم تهاجمي 2 : 4 عمل مي كند . آن ها در مقابل يك خط دفاعي كه 0 : 6 عمل مي كند ضربدر مي زنند در حالي كه بازيكنان گوش در ابتدا جاي بازيكنان دايره ( خط زن ) را مي گيرند ، بازيكنان محوطه عقب شروع به ضربدر زدن مي كنند و بعدا پست هايي را در ميانه دايره دروازه بان اشغال مي كنند . سعي مي شود كه بازيكن سوم ضربدر زننده در موقعيت پرتابي قرار داده شوند ( شكل 112 ) .

48

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.