مقدمه اي بر ورزش زيباي هندبال

هندبال ، فيلم آموزش هندبال،آموزش تكنيك هاي هندبال ، كتاب آموزش هندبال، دانلود آموزش هندبال،آموزش حرفه اي هندبال

مقدمه اي بر ورزش زيباي هندبال

مقدمه اي بر ورزش زيباي هندبال

مقدمه
استفاده مطلوب از روش هاي مناسب فرهنگي و آموزشي به منظور دستيابي به رشد و تعالي جامعه در زمينه هاي مختلف بسيار موثر و مفيد است . گستردگي و اهميت پديده ورزش و تربيت بدني و اثرات مفيد آن به ويژه در سطح جامعه ، ضرورت توجه بيشتري را به اين مهم معطوف مي سازد. گستردگي و عمق علوم در جهان امروز اقتضا مي كند تا انسان مناسب ترين ابزار دستيابي به اطلاعات را براي تكميل دانستنيهاي خود به كار بگيرد و اين امر زماني حساسيت و اهميت خود را جلوه گر مي سازد كه موضوع جنبه تخصصي نيز داشته باشد .

 در ميان رشته هاي متنوع علمي (( تربيت بدني و ورزش )) دستخوش تحولاتي اساسي شده است و در حال حاضر دنيايي از معارف در اين رشته علمي پيش روي بشر قرار گرفته است . بدون شك عدم به كارگيري علوم گوناگون ورزشي ، راه پيشرفت مستمر را سد خواهد كرد . رشته هاي مختلف ورزشي نيز داراي پيچيدگي ها و ابعاد تخصصي فراواني مي باشند و آگاهي و شناخت نسبت به اين جنبه هاي مختلف تخصصي عامل مهمي در كسب موفقيت در آن رشته خاص مي باشد .
اطلاعات ، آگاهي ها و بهره گيري مستمر از مقالات روز ، جزوات و كتاب هاي مفيد ، تعيين كننده ترين عامل ارشاد و موثر ترين دست افزار براي هرگونه آموزش است . در اين رهگذر ، بي ترديد از اهم وظايف يك سازمان آموزشي و تربيتي انتشار مقالات و نشريات متنوع و آموزنده در حوزه فعاليت ها و وظايف خويش است . به گونه اي كه دانش روز و دستاورد هاي تازه منظما در دسترس عوامل اجرايي قرار گرفته و موجب كارايي روزافزون تر ايشان و افزايش سطح بازده نهايي گردد . اميد است اين روش نقش موثر خود را در راه آموزش هرچه بيشتر و بهتر رشته هاي مختلف ورزشي بين مربيان تربيت بدني و دانش آموزان علاقمند به اين رشته ها ايفا نمايد .
رشته ورزشي مفرح هندبال كه مادر ورزش هاي توپي لقب گرفته است ، باعث تقويت روح همكاري بين دانش آموزان مي گردد . ورزش هندبال به علت داشتن خصوصيات خاص يكي از كامل ترين ورزش ها است . امروزه هيچكس نمي تواند منكر ارزش روش هاي علمي در بالا بردن تكنيك ، تاكتيك و به طور كلي كيفيت تيم ها در هر نوع ورزشي باشد . استفاده از هر كتاب ، مقاله ، جزوه اعم از علمي ، ورزشي ، اجتماعي و … احتياجي به پايه هايي دارد كه يكي از مهم ترين آن آشنايي كامل با تاريخچه و اصطلاحات و فنون مورد نياز آن رشته بخصوص مي باشد.
تكنيك ها و تاكتيك هاي هندبال نيز يكي از مباحثي است كه بدون مطالعه و بررسي تخصصي و آگاهي عميق از كم و كيف آن نمي توان در اين رشته جذاب و پرهيجان كه فراگير ترين ورزش هاي سالني است به موفقيتي دست يافت . در حقيقت هندبال مدارس زماني مي تواند مدارج ترقي را طي نمايد كه داراي مربيان كار آزموده به دانش و فن آوري هاي روز باشد . اين جزوه كه شامل آموزش انواع مختلف تكنيك ها و تاكتيك هاي مربيگري هند بال مي باشد ، در اختيار مربيان تربيت بدني و ورزش قرار مي گيرد . تا با همت اين عزيزان ، تربيت بدني آموزش پرورش گامي ديگر در راه توسعه رشته هندبال بين دانش آموزان مدارس برداشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.