آموزش بلوك كردن در هندبال

هندبال ، فيلم آموزش هندبال،آموزش تكنيك هاي هندبال ، كتاب آموزش هندبال، دانلود آموزش هندبال،آموزش حرفه اي هندبال

آموزش بلوك كردن در هندبال

آموزش بلوك كردن در هندبالبلوك كردن
بازيكن مدافع وظيفه دارد كه از گل زدن تيم حريف جلوگيري كند و توپ را تصاحب كند . به اين منظور بازيكنان بايد تك تك توپ ها را بلوك كنند . بدين ترتيب كه دست ها را در مسير توپ قرار دهند و از پرتاب به دروازه جلوگيري كنند ، اگر بازيكن در اين حالت توپ را لمس نكرد ، لااقل به دروازه بان كمك زيادي كرده است تا او مسير پرواز توپ را بهتر تشخيص دهد . يك امكان ديگر اين است كه بازيكنان مدافع توپ را در لحظه ي پرتاب يا در هنگام دريبل كردن به بيرون بزنند .

 

اگر بازيكن مدافعي حركات يك بازيكن مهاجم را عينا تكرار كند ، باعث مي شود كه بازيكن مهاجم نامطمئن شود و مي تواند حتي قبل از آن كه موفق به پرتاب شود براي او مزاحمت ايجاد كند . مدافع براي اين كار بايد با قسمت داخلي دست عمل كند . براي جاگيري صحيح در مقابل بازيكن مهاجم بايد تسلط كامل به برداشتن قدم هاي به پهلو ، به جلو ، به عقب و به صورت مايل را داشته باشد ( شكل 113 ) .
دست ها در بلوك : براي بلوك كردن پرتاب ها ، كار دست ها بسيار مهم است كه با توجه به فاصله اي كه بازيكن مدافع با پرتاب كننده دارد و به حالتي كه مدافع در مقابل پرتاب كننده دارد و نيز به سطح پرتاب انتخاب مي شود :
به عنوان يك فرم اساسي در بلوك كردن پرتاب هاي از راه دور ، استفاده از هر دو دست ضروري است كه در اين صورت نگاه بازيكن مدافع بايد متوجه توپ باشد ( آموزش هندبال) .
هرگاه فاصله كمي با بازيكن صاحب توپ وجود داشته باشد ، كار دست در مقابل دست پرتاب كننده مناسب است . بدين ترتيب كه يك دست روي سر و دست ديگر از بالا به پائين در مقابل دست پرتاب كننده بازيكن مهاجم قرار مي گيرد ( شكل 115 ) .
اگر بازيكن مدافع در روبروي پرتاب كننده قرار داشته باشد ،‌بايد حالت نگه داري دست را تغيير داده و توپ را از پهلو با يك دست دنبال كند ( شكل 116 ) .

47

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.