آموزش تمرينات پاس و دريافت در هندبال

هندبال ، فيلم آموزش هندبال،آموزش تكنيك هاي هندبال ، كتاب آموزش هندبال، دانلود آموزش هندبال،آموزش حرفه اي هندبال

آموزش تمرينات پاس و دريافت در هندبال

آموزش تمرينات پاس و دريافت در هندبال

تمرينات ، پاس – دريافت
بازيكنان مطابق شكل در زمين مستقر مي شوند و انواع پاس ها را در حالت هاي مختلف ايستاده ، نشسته ، دراز كش و … انجام مي دهند .
دو بازيكن A و B  با دو توپ مقابل هم مي ايستند ( مطابق شكل 13 ) ، نفر A پاس مستقيم به طرف سينه نفر B داده و نفر B در همان زمان پاس قوسي به نفر A مي دهد.
بازيكنان در گروه هاي 3 نفري مطابق شكل (14) قرار مي گيرند ، در اين حالت نفرات كناري A و B به طور يك در ميان به نفر وسط (C) پاس ميدهند و سپس دريافت مي نمايند . در اين تمرين سرعت و عكس العمل نفر وسط قابل توجه است .

بازيكنان در گروه هاي 4 نفري در مقابل ديوار قرار مي گيرند . توپ در حال راه رفتن به ديوار پرتاب مي شود و بعد از برگشت از ديوار يك بار به زمين مي خورد ، و بازيكن ديگر توپ را گرفته و خود به ديوار پرتاب مي كند ( شكل 15 ) . تمرين را مي توان در حال دويدن به ديوار پرتاب كرد و يا با كوتاه كردن فاصله تا ديوار و دريافت مستقيم توپ ، تمرين را مشكل تر كرد .
بازيكنان در دو گروه مطابق شكل (16 ) مقابل يك ديگر قرار مي گيرند ، در اين حالت بازيكن صاحب توپ آن را به يار مقابل پاس داده ( انواع پاس ها ) ، خود به دنبال توپ رفته و پشت رديف رو به رويي قرار مي گيرد ، توپ در حالت ساكن دريافت مي شود و در حال دو پرتاب مي گردد . بعد از چند بار تمرين كردن در اين حالت توپ را در حال دو مي گيرند .
بازيكنان در گروه هاي 3 نفري مطابق شكل(17) قرار مي گيرند . در اين حالت بازيكن A و B  توپ را بين خود پاسكاري مي كنند . بازيكن A توپ را با پرش به بازيكن C مي دهد و جاي خود را با بازيكن B عوض مي كند .
با اين فرم سازماندهي (آموزش هندبال) مي توان فرم هاي مختلف پاس را تمرين كرد اگرچه در ابتدا مفيد تر است كه بدون بازيكنان مدافع تمرين كنيم ولي پاس دادن را با حركات به جلو ارتباط مي دهيم .
بازيكنان صاحب توپ فرم دلخواه توپ را در حالي كه به جلو قدم بر مي دارند به بازيكنان خط زن پاس داده ، توپ را پس گرفته به يار پشت سري داده و خود به انتهاي رديف مي دوند . كليه ي پاس ها را مي توان با به كار گيري مدافعان در پست هاي به جلو آمده يال در كنار خط دايره ي دروازه تمرين كرد به طوري كه موقعيت هاي نزديك به بازي وجود داشته باشند .

5

منبع:http://sportforall.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.